פרק 01 מנשק התוכנה

בפרק זה נבצע הכרות ראשונית עם מנשק התוכנה של בלנדר ונבצע פעולות ראשונות ביצירה ועריכה של עצמים במרחב התלת מימדי של התוכנה
ממשק התוכנה (בלנדר 2.8)
מבנה כללי:
מרחב העבודה הראשוני (Default workspace)
מרחב העבודה של בלנדר גדוש בחלונות רבים ומחולק על פי תפיסת ממשק משתמש המפרידה את העבודה בתוכנה למשימות ממוקדות בפריסה שונה של המרחבים. עם הפתיחה של התוכנה מופיעים המרכיבים העיקריים הבאים:
שורת תפריטים עליונה הכוללת 5 תפריטים עיקריים:
• File – מכלול פעולות הקשורות בשמירת קבצים, ייבוא ושינוי העדפות של עבודה עם קבצים
• Edit – ביטול וחזרה על פעולות ומספר פעולות נוספות הקשורות בפקודות כלליות, אחת מהן היא פקודת החיפוש שקיצור המקשים שלה הוא F3
• Render – רינדור היא הפעולה שאוספת את כל הנתונים שיצרנו בתוכנה ומייצרת מהם תמונה או סרטון, או רצף של תמונות, בעברית הפעולה נקראת צלימה. הפקודות לרינדור נממצאות בתפריט זה.
• Window – התפריט מאפשר פתיחה של חלון חדש בתוכנה כולל כל כל רכיבי הממשק בלי לסגור חלון קודם ופקודות שונות הנוגעות לחלונות התוכנה
• Help - התפריט מאפשר גישה למקורות מידע ועזרה שונים של תוכנת בלנדר
שאר הלשוניות מציגות כל אחת בתורה מרחבי עבודה מותאמים לביצוע משימות שונות בתוכנה. כברירת מחדל נפתחת התוכנה עם מרחב Layout פתוח, הכולל את החלונות והפקדים הבאים:
• 3D vieport – בחלקו העליון קבוצות פקדים שונות המתפלגות לפקדי אפשרויות תצוגה ופקדי פעולות.
• בצידו השמאלי של ה-3D viewport ישנו חידוש מגרסה 2.8, חלון Tools המזכיר תוכנות גרפיות מוכרות. הכלים המצויים בו משמשים לביצוע הפעולות הנפוצות והחיוניות ביותר בתוכנה בעיקר עבור Modeling.
• בתחתית המרחב מצוי חלון ה-Timeline, המאפשר הפעלת אנימציה, סימולציות ופעולות אחרות הכוללות שינוי לאורך זמן, ומכיל פאנל הפעלה כולל הגדרות זמן והגדרות נוספות.
• בצד ימין מצויים שני חלונות נוספים: העליון, חלון Outliner המציג את כל העצמים המופיעים בחלון ה-3D Viewport לסוגיהם השונים, וכולל אפשרות חדשה החל מגרסה זו: Collections.
התחתון הוא חלון Properties, שבו נערכות תכונות העצמים והכלים השונים המשמשים בתהליך היצירה בתוכנה.

 

המשך השיעור זמין לצפייה רק עבור מנויים שנרשמו לקורס.
לחצו כאן למעבר להרשמה לקורס.