היררכיה:
- האם הוגדרו המרכיבים החשובים ביותר למסר?
- מי המרכיב החשוב ביותר?
- האם יצרתי הבלטה-ניגוד בין המרכיב החשוב ביותר לשאר הרכיבים?
- במה השתמשתי: מימדים, צבע, טקסטורה, נגטיב פוזיטיב וכיו"ב.
גריד:
- מה הגריד שבחרתי והאם התוכן ממוקם בו?
- היכן אבצע פריצה/פריצות בגריד?
- האם הפריצה מספיקה על מנת לייצר תנועה?
- קומפוזיציה
- בדיקת יחסים בין נגטיב לפוזיטיב
- איתור מספר מוקדי תשומת הלב (נקודות לפי הגדרה) – בדיקה שלא קיימת הגזמה
- חסימה/זרימה בין המישורים השונים בעיצוב
צבע:
- מה היתה פלטת הצבעים בעיצוב?
- על איזה ניגודיות התבססתי?
- מה הקשר של הצבעים למסר?
טיפוגרפיה:
- כמה פונטים משמשים אותי בעיצוב?
- מה אופי הפונטים וכיצד הוא משרת את המסר? (קו נוקשה, קו רך ועגול, גבוה רחב/צר, נמוך רחב
/צר וכיו"ב) - המרחקים בין קטעי טקסט. מה משרתת ההפרדה. האם הצלחתי לשמור על קשר והולכה בין קטעי
טקסטים נפרדים.
טקסטורות ותבניות:
- מה תפקיד הטקסטורה/תבנית שבחרתי להשתמש בה? (יצירת ניגודיות, היא מייצגת נגזרות של
המסר? מפריעה לקריאות?)
תאימות מצע ומהירות קליטת המסר:
- היכן מופיע המסר? (מודעה בעיתון, באנר באתר אינטרנט, שלט חוצות גדול, שלט רחוב קטן, האם
ישנם רעשי רקע?) - האם הוא נבלע בסביבה בה הוא אמור להופיע?